Zakres zadań realizowanych na stanowisku:
1)Przygotowanie, realizacja i rozliczanie zadań inwestycyjnych i remontowych wynikających z budżetu Gminy, w tym:
a)przygotowywanie propozycji w zakresie wydatków budżetowych dotyczących zadań inwestycyjnych i remontowych Gminy;
b)zlecanie opracowania dokumentacji projektowych w związku z realizacją zadań inwestycyjnych i remontowych;
c)koordynowanie spraw związanych z oceną i zatwierdzaniem projektów technicznych;
d)przygotowywanie projektów umów w zakresie inwestycji i remontów;
e)uzyskiwanie decyzji o pozwoleniu na budowę oraz innych pozwoleń niezbędnych w procesach inwestycyjnych,
f)zlecanie kosztorysów inwestorskich związanych z realizacją zadań remontowych nie wymagających pozwolenia na budowę;
g)dokumentowanie przebiegu prac inwestycyjnych;
h)dokonywanie odbiorów robót budowlanych wykonywanych w związku z realizacją zadań wynikających z budżetu Gminy, włącznie ze zgłaszaniem organom nadzoru budowlanego zakończenia robót i uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie;
i)sporządzanie dokumentów umożliwiających przyjęcie wytworzonych środków trwałych na majątek Gminy, w zakresie powierzonych obowiązków;
2)Realizacja zadań wynikających z ustawy Prawo zamówień publicznych i zarządzenia w sprawie ustalenia procedur udzielania zamówień publicznych, ze szczególnym uwzględnieniem prawidłowości stosowania procedur udzielania zamówień, w tym m. in.:
a)planowanie zamówień publicznych w Urzędzie (według zapotrzebowania na poszczególnych stanowiskach pracy) poprzez uczestnictwow przygotowaniu rocznego planu postępowań,
b)przygotowywanie i prowadzenie postępowań, a w szczególności redagowanie tekstu ogłoszeń, prowadzenie korespondencji z oferentami i Urzędem Zamówień Publicznych,
c)prowadzenie dokumentacji dotyczącej poszczególnych zamówień publicznych oraz współpraca wtym zakresie z pracownikami Urzędu,
d)obsługa przetargów w zakresie prac Komisji Przetargowej,
e)prowadzenie rejestru wniosków składanych przez pracowników o ustalenie trybu i dokonanie zakupu na podstawie art. 4 pkt 8 ustawy,
f)prowadzenie rejestru zamówień publicznych od wartości powyżej kwoty, od której uzależnione jest stosowanie ustawy,
g)sporządzanie rocznego sprawozdania o udzielonych zamówieniach zgodnie z ustawą;
3)Realizowanie zadań w zakresie zaopatrzenia w energię elektryczną:
a)planowanie i organizowanie oświetlenia miejsc publicznych,
b)planowanie wydatkowaniaśrodków budżetowych na oświetlenia ulic, placów i dróg znajdujących się na terenie Gminy;
c)współpraca z Zakładem Energetycznym w zakresie konserwacji i sprawnościoświetlenia drogowego
4)Dbanie o właściwe zorganizowanie procesu budowlanego remontów obiektów stanowiących własność Gminy, w szczególności przez:
a)zapewnienie opracowania projektów oraz wykonania i odbiorów robót budowlanych przez osoby o odpowiednich kwalifikacjach;
b)pozyskiwanie od innych organów, w remontowych procesach budowlanych, stosownych uzgodnień, pozwoleń lub opinii, zgodnie z obowiązującymi przepisami;
c)zawiadamianie właściwych organów o zamierzonym terminie rozpoczęcia robót remontowo budowlanych oraz o zmianie kierownika budowy, inspektora nadzoru lub projektanta sprawującego nadzór;d)w przypadku braku obowiązku ustanawiania kierownika budowy przechowywanie dokumentów, stanowiących podstawę wykonania robót remontowo –budowlanych, w tym certyfikatów, deklaracji zgodności i oświadczeń;
e)w przypadku, jeżeli do wykonania prac przygotowawczych lub robót remontowo –budowlanych niezbędne jest wejście na teren sąsiedniej nieruchomości, uzyskuje w imieniu inwestora zgodę właściciela na prowadzenie robót oraz ustala sposób, zakres i terminy korzystania z nieruchomości oraz przedstawia propozycje ewentualnych rekompensat z tego tytułu;
f)sprawowanie w imieniu inwestora nadzoru na właściwym zgodnym zawartymi umowami, wypełnianiem obowiązków przez pozostałych uczestników procesu remontowo-budowlanego;
g)w przypadku zaistnienia takiej konieczności przygotowywanie projektów aneksów do zawartych umów, protokołów i uzgodnień;
h)zawiadamianie właściwych organów o zakończeniu remontu, a w przypadku nałożenia takiego obowiązku występowanie z wnioskiem o uzyskanie pozwolenia na użytkowanie obiektu budowlanego;
i)dokonywanie w imieniu inwestora odbioru do użytkowania obiektu budowlanego wraz z dokumentacją budowy i dokumentacją powykonawczą, a także wszystkich innych dokumentów i decyzji dotyczących obiektu, a w razie potrzeby instrukcji obsługi i eksploatacji obiektu: instalacji i urządzeń związanych z nim;
j)przekazywanie w imieniu inwestora dokumentacji, o której mowa w lit.
i) zarządcy obiektu, określając szczegółowo zakresobowiązków spoczywających na zarządcy, a dotyczących utrzymania przekazanego obiektu budowlanego;
k)nadzorowanie i realizacja prac remontowych zawartych w planach sołectw oraz w ramach Funduszu Sołeckiego.5)Współpraca ze stanowiskiem ds. pozyskiwania środkówzewnętrznych w zakresie przygotowywania niezbędnych materiałów i projektów na pozyskanie środków finansowych na remonty.
6)Współdziałanie w opracowywaniu wieloletnich programów inwestycyjnych Gminy.
7)Realizacja zadań z zakresu ustawy o drogach publicznych, wtym zadań zarządcy dróg gminnych:
a)koordynowanie robót w pasie drogowym dróg gminnych,
b)przygotowywanie projektów decyzji zezwalających na zajęcie pasa drogowego oraz naliczanie opłat i kar pieniężnych za ich zajęcie,
c)prowadzenie spraw związanych z właściwym utrzymaniem stanu dróg gminnych;
d)przygotowywanie opinii projektów uchwał w sprawie zaliczenia dróg do odpowiedniej kategorii,
e)prowadzenie ewidencji dróg,
f)uzgadnianie projektów w zakresie umieszczenia urządzeń obcych w pasie dróg gminnych,g)uzgadnianie projektów zjazdów z dróg gminnych;
8)Umieszczanie i utrzymanie tabliczek z nazwami ulic i placów, wymiana, naprawa oraz uzupełnienie znaków drogowych i oznakowania nazw ulic;
9)Prowadzenie akcji odśnieżania i zwalczania gołoledzi na drogach –podział na standardyutrzymania, planowanie wydatkowaniaśrodków budżetowych, opracowywanie projektów umów
10)Zlecanie i nadzorowanie utrzymania czystości i porządku na ulicach, drogach, placach, na przystankach autobusowych, chodników Zakładowi Obsługi Mienia Samorządowego w Kwilczu i współpraca z Zarządem Dróg Powiatu Międzychodzkiego, Generalną Dyrekcją Dróg i Autostrad Oddział w Poznaniu;
11)Likwidacja szkód powstałych w wyniku uszkodzeń wiat przystankowych, przygotowanie dokumentacji umożliwiającej dochodzenie przez Gminę roszczeń związanych z zaistniałymi szkodami .