Zakres zadań realizowanych na stanowisku:
1)Prowadzenie spraw związanych z obsługą działalności Rady Gminy i jej komisji, zapewnienie obsługi administracyjnej Rady i jej komisji oraz sprawy kancelaryjno –techniczne, w szczególności:
a)kompletowanie materiałów na sesje Rady Gminy i posiedzenia komisji, ich podział i wysyłka;
b)przygotowywanie niezbędnych materiałów na sesje Rady Gminy i posiedzenia komisji,
c)prowadzenie rejestrów: uchwał Rady, wniosków i opinii komisji, interpelacji i wniosków Radnych oraz skarg i wniosków skierowanych do Rady Gminy oraz czuwanie nad terminowym ich załatwieniem;
d)prowadzenie rejestru postulatów i wniosków mieszkańców zgłaszanych na sesjach, komisjach i innych spotkaniach
e)opracowanie i prowadzenie zbiorów aktów prawa miejscowego oraz ich udostępnianie zainteresowanym;
f)przygotowywanie we współpracy z właściwymi merytorycznie stanowiskami materiałów dotyczących projektów uchwał Rady, udział w opracowywaniu projektów uchwał Rady Gminy,
g)udostępnianie informacji i dokumentów z posiedzeń Rady: przekazywanie uchwał do nadzoru w celu badania zgodności z prawem oraz przesyłanie uchwał stanowiących akty prawa miejscowego do ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego;przekazywanie informacji z prac Rady i jej organów –uchwały, protokoły, oświadczenia majątkowe do BIP;udostępnianie informacji publicznej w zakresie dostępu do dokumentów organów Gminy;
h)współdziałanie z przewodniczącymi komisji w zakresie przygotowania posiedzeń pod względem porządku obrad, zaproszonych referentów i gości;
i)współpraca przy opracowywaniu projektów planów pracy Rady i komisji, informowanie zainteresowanych o zadaniach wynikających z uchwalonych programów i planów oraz sprawozdań w tym zakresie;
j)prowadzenie protokolarza z sesji Rady Gminy oraz posiedzeń komisji, przekazywanie ustaleń z obrad Rady Gminy i komisji poszczególnym komórkom organizacyjnym,
k)prowadzenie biura Przewodniczącego Rady Gminy oraz obsługa dyżurów Przewodniczącego Rady Gminy i radnych;
l)czuwanie nad zabezpieczeniem praw radnych, a w szczególności wynikających z ochrony stosunku pracy radnych;
m)sporządzanie list diet radnych;
n)organizowanie szkoleń radnych, udzielanie pomocy radnym w działaniach związanych z wykonywaniem mandatu;
2)Prowadzenie archiwum zakładowego Urzędu w tym w szczególności:
a)odpowiednie przechowywanie i organizowanie niszczenia akt w sposób określony prawem;
b)przyjmowanie akt zestanowisk, porządkowanie, brakowanie dokumentacji archiwalnej, współpraca z Archiwum Państwowym;
c)przekazywanie akt do archiwum państwowego;
d)prowadzenie ewidencji archiwalnej;
e)współpraca z poszczególnymi stanowiskami w zakresie stosowania instrukcji kancelaryjnej w zakresie jednolitego rzeczowego wykazu akt; f)przygotowywanie zmian w obowiązujących przepisach wewnętrznych dotyczących działania archiwum i czynności kancelaryjnych.
3)Realizacja zadań wynikających z przepisów o ochronie zdrowia w tym:
a)opracowywanie i realizowanie programów, inicjowanie działań w zakresie profilaktyki zdrowotnej i ochrony zdrowia mieszkańców Gminy;
b)współdziałanie z zakładami opieki zdrowotnej świadczącymi usługi na rzecz mieszkańców Gminy;
c)współdziałanie z organizacjami pozarządowymi w obszarze ochrony zdrowia i profilaktyki zdrowotnej;
d)organizacja profilaktyki i promocji w zakresie ochrony zdrowia oraz współpraca zplacówkami w tym zakresie –przygotowywanie ogłoszeń i prowadzenie zapisów na badania;
4)Przyjmowanie i sporządzanie zeznań świadków w sprawach emerytalno-rentowych oraz odszkodowań;
5)Prowadzenie aktualizacji tablic ogłoszeniowych w budynku Urzędu oraz tablic przed Urzędem;
6)Organizowanie wyborów ławników sądowych –prowadzenie dokumentacji.