Zakres zadań realizowanych na stanowisku:
1)Prowadzenie rachunkowości jednostki.
2)Wykonywanie na polecenie skarbnika dyspozycji pieniężnych z rachunków bankowych.
3)Dokonywanie wstępnej kontroli:
a)zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,
b)kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych.
4)Otwieranie i zamykanie ksiąg rachunkowych.
5)Przygotowywanie dokumentów księgowych do księgowania i dekretacja.
6)Prowadzenie księgowości syntetycznej i analitycznej budżetu Gminy.
7)Sporządzanie okresowych i rocznych sprawozdań budżetowych organu oraz dla jednostki samorządu terytorialnego.
8)Sporządzanie sprawozdań finansowych (bilansów, rachunków zysków i strat, zmian w funduszach) dla jednostki i organu.
9)Nadzór nad prawidłowym sporządzeniem oraz terminowością przekazywania sprawozdań budżetowych i finansowych.
10)Przygotowywanie do udostępnienia w BIP oraz na tablicy ogłoszeń informacji, o których mowa w art. 37 ust. 1 pkt 1, 2 lit. a-e ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.
11)Opracowywanie materiałów niezbędnych do przygotowania projektu budżetu Gminy oraz do przygotowania informacji i sprawozdania z wykonania budżetu Gminy.
12)Opracowywanie projektów zarządzeń Wójta oraz uchwał Rady Gminy w sprawie układu wykonawczego budżetu i jego zmian.
13)Czynne uczestnictwo w przygotowaniu projektu budżetu Gminy, uchwał i zarządzeń dotyczących budżetu oraz przygotowania uchwał około budżetowych.
14)Przekazywanie jednostkom podległym Gminie informacji niezbędnych do opracowania ich planów finansowych, informacji o ostatecznych kwotach dochodów i wydatków tych jednostek oraz o wysokości dotacji i wpłat do budżetu.
15)Sprawowanie wtórnej kontroli nad gospodarką finansową gminnych jednostek organizacyjnych w zakresie zgodności z planami i harmonogramem wydatków.
16)Sporządzanie planu finansowego Urzędu Gminy i jego zmian oraz wprowadzanie go na kontach dochodów i wydatków jednostki budżetowej.
17)Comiesięczne uzgadnianie i analizowanie wszystkich obrotów i sald analitycznych, syntetycznych i pozabilansowych (jednostki i organu).
18)Opracowywanie propozycji zmian do zakładowego planu kont.
19)Opracowywanie propozycji do zmian w polityce rachunkowości.
20)Rozliczanie środków z Unii Europejskiej oraz innych środków zagranicznych.
21)Bieżąca kontrola realizacji dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów w stosunku do planu.
22)Nadzór nad rozliczeniem dotacji na zadania zlecone oraz rozliczanie dotacji przekazywanych przez gminę innym podmiotom oraz otrzymywanych przez gminę.
23)Nadzór nad poprawnością otrzymanych raportów kasowych (kontrola rachunkowa oraz liczby dowodów księgowych znajdujących się w raporcie).
24)Obsługa programu Besti@ -moduł Komunikacja –odbieranie paczek komunikacyjnych, paczek ze sprawozdaniami, aktualizacyjnych z Ministerstwa Finansów, wysyłanie sprawozdań, uchwał i zarządzeń zmieniających budżet wraz z załącznikami.
25)Obsługa programu Besti@ -moduł Raporty –uzupełnianie słowników systemowych.
26)Obsługa programu Besti@ -moduł Sprawozdania –udział w sporządzaniu sprawozdań kwartalnych, półrocznych, rocznych o dochodach i wydatkach budżetowych.
27)Obsługa programu Besti@ -moduł Uchwały –wprowadzanie projektu budżetu, autopoprawki, planu budżetu na nowy rok budżetowy na podstawie opracowań otrzymanych od Skarbnika Gminy.
28)Nadzór oraz aktualizacja planu budżetu –nanoszenie zmian w SIGID –księgowość budżetowa.
29)Sprawdzanie zgodności wprowadzonej zmiany planu budżetu w programie księgowym z planem wprowadzonym w programie Besti@ w celu wyeliminowania niezgodności.
30)Sporządzanie informacji i sprawozdań opisowych z wykonania budżetu i uzgadnianie danych cyfrowych.
31)Wydruki poszczególnych kont na żądanie pracowników.
32)Przygotowywanie kserokopii dokumentów ze zbiorów dokumentów księgowych –w przypadku zgłoszenia takich potrzeb przez inne komórki organizacyjne Urzędu Gminy.