Zakres zadań realizowanych na stanowisku:
1)Prowadzenie ewidencji podatników podatku rolnego, leśnego i od nieruchomości –osoby fizyczne na terenie wsi Kwilcz.
2)Przyjmowanie deklaracji i korekt deklaracji podatku od nieruchomości od osób prawnych, sprawdzanie ich i weryfikacja, wprowadzanie danych z deklaracji do systemu komputerowego.
3)Wystawianie decyzji określających wysokość podatku dla podatników, którzy nie złożyli deklaracji.
4)Dokonywanie wymiaru podatku rolnego, leśnego, podatku od nieruchomości, stosowanie ulg i zwolnień w tych podatkach w granicach określonych przez przepisy ustaw i prawa miejscowego dla osób fizycznych na terenie wsi Kwilcz.
5)Prowadzenie postępowań podatkowych, dokonywanie zmian naliczenia podatków w ciągu roku.
6)Aktualizacja kart gospodarstw, nieruchomości i nieruchomości leśnych w ewidencji komputerowej w oparciu o zmiany geodezyjne, akty notarialne i rejestry gruntów, wykazy nieruchomości, umowy dzierżawy, wykazy dzierżawców z nadleśnictw itp.
7)Rozpatrywanie podań, wniosków, odwołań i skarg w sprawach wymiaru podatków i opłat lokalnych.
8)Przyjmowanie wniosków o ulgi w podatku rolnym, prowadzenie postępowań w ww. sprawach oraz przygotowywanie decyzji.
9)Prowadzenie spraw związanych ze zwrotem podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej.
10)Przeprowadzanie kontroli u podatników podatku od nieruchomości, podatku rolnego i podatku leśnego w celu ustalenia prawidłowej podstawy opodatkowania.
11)Przygotowywanie niezbędnych informacji do sporządzenia sprawozdań budżetowych (w zakresie wynikającym z przepisów o sprawozdawczości budżetowej).
12)Prowadzenie spraw związanych z pomocą publiczną –w zakresie podatku od nieruchomości, podatku rolnego, podatku leśnego (stosowanie przepisów, postępowanie z zachowaniem procedur wynikających z tych przepisów, sprawozdawczość o udzielonej pomocy publicznej) dla podatników z terenu wsi Kwilcz.
13)Przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków o zwolnienia z podatku od nieruchomości w przypadku nowych inwestycji dla podatników z terenu wsi Kwilcz.
14)Przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków o odroczenia, rozłożenia na raty, umorzenia dla podatników z terenu wsi Kwilcz.
15)Przygotowywanie do udostępnienia w BIP oraz na tablicy informacyjnej Urzędu Gminy informacji, o których mowa w art. 37 ust. 1 pkt 2 lit. f-g ustawy z dn. 27.08.2009 r. o finansach publicznych -w zakresie swoich obowiązków.
16)Sporządzanie wniosków w sprawie rekompensat utraconych dochodów w podatkach i opłatach lokalnych w ramach zakresu czynności.
17)Wystawianie zaświadczeń w zakresie prowadzonych ewidencji i rejestrów podatkowych.
18)Planowanie dochodów z podatków w ramach prowadzonych ewidencji.
19)Opracowywanie informacji o skutkach udzielonych ulg i zwolnień w podatkach.
20)Opracowywanie materiałów niezbędnych do przygotowania projektu budżetu gminy oraz do przygotowania informacji i sprawozdania z wykonania budżetu gminy.
21)Przygotowywanie pozostałych sprawozdań w sprawach objętych zakresem czynności.