Zakres zadań realizowanych na stanowisku:
1)Z zakresu oświaty i transportu :
a)nadzór nad działającymi w gminie przedszkolami, szkołami podstawowymi i gimnazjum w zakresie działalności niepedagogicznej;
b)ogłaszanie i przeprowadzanie konkursów na stanowiska dyrektorów placówek oświatowych;
c)uzgadnianie projektów organizacyjnych przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjum;
d)nadzór nad przeprowadzaniem przeglądów placówek pod względem ich funkcjonowania, porządku i bezpieczeństwa;
e)współpraca ze Kuratorium Oświaty w zakresie nadzoru pedagogicznego i ocen pracy dyrektorów placówek oraz dofinansowania uczniów;
f)organizowanie narad z dyrektorami przedszkoli, szkół i gimnazjów w zakresie organizacji pracy placówek;
g)przeprowadzanie kontroli wewnętrznych w placówkach;
h)opracowywanie zbiorczego budżetu placówek oświatowych, na podstawie materiałów planistycznych otrzymanych z placówek;
i)realizowanie polityki oświatowej w gminie;
j)koordynowanie działań na rzecz rozwiązywania problemów młodzieży;
k)prowadzenie działalności oświatowej wynikającej z bieżących potrzeb społecznych;
l)wdrożenie i prowadzenie systemu informacji oświatowej;
m)prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem dofinansowania kosztów kształcenia pracodawcom, którzy zawarli z młodocianymi pracownikami umowę o pracę w celu przygotowania zawodowego;
n)prowadzenie ewidencji umów o pracę zawartych z młodocianymi pracownikami w celu przygotowania zawodowego;
o)prowadzenie spraw związanych z transportem dzieci niepełnosprawnych do placówek, w których realizują obowiązek nauki;
p)prowadzenie postępowań oraz przygotowywanie projektu decyzji w sprawach nauczania indywidualnego, specjalnego;
q)prowadzenie spraw administracyjnych związanych z przyznawaniem pomocy socjalnej dla uczniów;
r)koordynowanie realizacji obowiązku nauczania;
s)prowadzenie postępowań związanych z awansem zawodowym nauczycieli;
t)prowadzenie spraw związanych z cząstkową oceny pracy dyrektora szkoły;
u)przekazywanie Wójtowi Gminy rocznych arkuszy organizacji szkół wraz z opinią w celu zatwierdzenia;
v)przygotowanie projektu statutu dla nowo zakładanych szkół i przedszkoli oraz prowadzenie spraw związanych z likwidacją szkół;
w)organizowanie dowozu dzieci do szkół oraz prowadzenia spraw w zakresie organizacji dowozów szkolnych;x)współpraca z organem sprawującym nadzór pedagogiczny oraz związkami zawodowymi w zakresie ustalonym przez prawo;
y)prowadzenie i załatwianie innych spraw wynikających z Karty Nauczyciela i ustawy o systemie oświaty dla organu prowadzącego;
z)koordynacja działalności placówek oświatowych z terenu Gminy;
za) analiza zgodności statutów szkół i przedszkoli z prawem oświatowym oraz zgodności realizacji zadań w nich zawartych;
zb) prowadzenia spraw związanych z dofinansowaniem dokształcania zawodowego nauczycieli,
zc) sporządzania sprawozdań na potrzeby Ministerstwa Edukacji Narodowej i Ministerstwa Finansów, GUS i Kuratorium Oświaty;
zd) współpraca z innymi gminami w zakresie realizacji dofinansowania kosztów pobytu dzieci z terenu Gminy Kwilcz w niepublicznych przedszkolach podległych innym gminom;
ze) współdziałanie z organami sądowniczymi i egzekucyjnymi w przedmiocie wykonywania kary ograniczenia wolności –sprawowanie nadzoru
zf) sprawowanie opieki nad praktykantami odbywającymi praktyki szkolne i studenckie wUrzędzie.
zg) prowadzenie spraw związanych z licencjami na przewózosób taksówką,
zh) prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na wykonywanie przewozów regularnych i przewozów regularnych specjalnych na liniach komunikacyjnych na obszarze Gminy,
zi) prowadzenie postępowań związanych z uzgodnieniami dotyczącymi wykonywania przewozów na liniach komunikacyjnych wykraczających poza obszar Gminy,
zj) przygotowywanie stosownych dokumentów wynikających z ustawy Prawo przewozowe w zakresie przewozu osób w tym koordynacja rozkładu jazdy przewoźników.
zk) przygotowywanie rozliczeń finansowych objętych zakresem czynności oraz współpraca w tym zakresie z Referatem Finansowym.
2) Z zakresu funkcji Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych:
a)zapewnienie ochrony informacji niejawnych i ochrony danych osobowych, a także współpraca z jednostkami organizacyjnymi w zakresie ochrony informacji niejawnych.
b)kierowanie ochroną informacji niejawnych na podstawie ustawy o ochronie informacji niejawnych, w szczególności:
c)administrowaniedanymi osobowymi i bezpieczeństwem informacji w rozumieniu Przepisów ustawy o ochronie danych osobowych;
d)prowadzenie spraw związanych z realizacją ustawy o ochronie danych osobowych: