Zakres zadań realizowanych na stanowisku:
1)Realizacja zadań wynikających z ustawy o gospodarce nieruchomościami w tym między innymi:
a)przygotowywanie propozycji gospodarowania nieruchomościami stanowiącymi własność Gminy w zakresie zbycia nieruchomości, oddania w użytkowanie wieczyste, trwały zarząd, dzierżawę i inne formy władania oraz naliczanie należności na rzecz Gminy z przedmiotowych praw,
b)przygotowywanie propozycji i prowadzenie spraw związanych z nabywaniem nieruchomości powodujących zwiększenie zasobu nieruchomości,
c)prowadzenie spraw związanych z komunalizacją mienia oraz inicjowanie wywłaszczania nieruchomości,
d)scalanie i podział nieruchomości,
e)negocjowanie odszkodowań za przejęcie nieruchomości z mocy prawa,
f)ustalanie opłat związanych ze wzrostem wartości nieruchomości w wyniku jej podziału,g)prowadzenie spraw związanych z:
h)udostępnianie nieruchomości gminnych w celu wykonania robót budowlanych lub innych prac związanych z zakładaniem urządzeń infrastruktury,
2)Prowadzenie rozgraniczeń nieruchomości w zakresie uregulowanym w przepisach ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne;
3)Prowadzenie spraw i przygotowywanie projektów postanowień opiniujących zgodność proponowanych wstępnych podziałów i podziałów nieruchomości z ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego oraz prowadzenie rejestru wydanych postanowień;
4)Przygotowanie decyzji zatwierdzających projekty podziału nieruchomości;
5)Prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań Gminy określonych w ustawie Prawo geologiczne i górnicze;
6)Prowadzenie rejestru mienia gminnego; w tym zasobów gruntów na cele zabudowy oraz ofert o mieniu Gminy
7)Prowadzenie spraw związanych z zawieraniem i rozliczaniem umów dzierżawy za stawianie reklam na gruntach komunalnych;
8)Prowadzenie spraw związanych z dzierżawą nieruchomości gminnych, w tym naliczanie czynszów dzierżawnych oraz opłat za bezumowne korzystanie z gruntów;
9)Podawanie do publicznej wiadomości wykazu nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży lub oddania w użytkowanie wieczyste, użytkowanie, dzierżawę lub najem.
10)Prowadzenie spraw związanych z dzierżawą gruntów rolnych.
11)Realizacja zadań Gminy w zakresie zaspokajania potrzeb mieszkaniowych wspólnoty samorządowej, wykorzystania mieszkaniowego zasobem Gminy m.in. poprzez:
a)opracowanie projektu wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy;
b)opracowania projektu zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy.
12)Przygotowanie spraw związanych z najmem lokali użytkowych będących w posiadaniu Gminy.
13)Ustalanie i egzekucja czynszu najmu i opłat za lokale mieszkalne i użytkowe oraz współpraca w tym zakresie z Zakładem Obsługi Mienia Samorządowego wKwilczu.
14)Wyrażenie zgody na dokonanie ulepszeń w lokalach komunalnych oraz określenie sposobu rozliczania z tego tytułu.
15)Prowadzenie egzekucji w sprawach lokalowych i usuwania skutków samowoli lokalowych.
16)Zarządzanie budynkami i lokalami stanowiącymi własność lub współwłasność oraz będącymi w posiadaniu Gminy w tym m.in. dokonywanie przeglądów technicznych i realizacja zaleceń pokontrolnych.
17)Prowadzenie spraw związanych z opłatami adiacenckimi.
18)Prowadzenie spraw z zakresu ustawy o gospodarowaniu nieruchomościami rolnymi.
19)Prowadzenie rejestru wniosków przydziału lub zamianylokali mieszkalnych i użytkowych w tym socjalnych oraz udział w pracach Gminnej Komisji właściwej do spraw przydziału mieszkań –obsługa kancelaryjno-techniczna;
20)Prowadzenie książek obiektów komunalnych oraz ewidencji nieruchomości stanowiących własność Gminy.